Sunday, July 26, 2009

#127 Perlukah?


persoalan yg sedang ber-jogging2 dlm kpala otak aku sejak sbln yg lalu-
perlukah kita tahu siapa EX-boifren/EX-girlfren kekasih kita?
wajarkah tindakan kita sekiranya kita selidik setiap apa saja yg pernah terjadi antara kekasih kita & EX die?

hmp. mcm best jer kan kalau tahu semua2 tu.
tp betul ke tindakan kita nk tahu smua2 tu?


bg aku,kalau boleh aku takmau tahu lsg!
takmau tahu sape nama ex die,takmau tau mana
diorg kenal,takmau tau smua smua lah!
sbbnye kalau tahu mst aku akan rs sgt marah,sgt
jeles,sgt tak sokaa la sng cite kan.
tambah2 kalo si ex nye cantek dr aku,pandai dr aku,
manja dr aku,hebat masak dr aku.
kiranya hebat dlm s
gala2nya lah.

tp skrg aku dh tau
mcm2!
aku rasa dh sgt byk a
ku dpt tau.
apa lagu2 kegemaran,apa janji2 diorg penah janji dulu.
hal ni buat aku tak
suka trus lagu2 tu n takmau berjanji apa2.
sbb aku takut perkara yg sama bakal terjadi pd diri aku.
oh tuhan mintak dijau
hkan perkara2 tersebut.

sgt saket hati,sgt tak tenang hidup,sgt sgt sgt do
wn idup ni.
tambah2 lagi ex dia still tak buleh lupakan dia.
kalau korg boleh ke nk
trima?
aku cuba elakkan dr nk tau apa yg tak ptt aku ta
u.
tp bila skali aku dpt tau,makanya stiap hari jugak aku perlu tah
u.
dh jd rutin hidup aku skrg nih.
yaa aku patut berusa
ha utk hapuskan rutin yg mnyaketkan hati aku ni
secepat mungkin!
takut bernanah plak hati aku nih kan.hmp.



cinta aku cinta jarak jauh.
sgt mencabar,sgt takut,sgt tak tenteram bila fikirkan tentang dia.

ramai yg bg feedback kat TENTANG CINTA
yg kita tak perlu tahu sape ex kpd kekasih kita.
sbbnya korg leh la baca kat sini jela eh.

so kwn2.
ada tak cara utk aku hilangkan rutin aku ni?
atau aku perlu terus lakukan rutin demi nk tau apa aktiviti yg dia lakukan?

ohh ohh aku kuat smgt.
kalau dia ada yg laen aku relakan.
haha ayat mengalah. tsk. sob~

ini lah hasilnya setelah terbaca website tentang cinta
hehe i.love.u



22 comments:

izharyahya said...

cite pasal boifren yg mane ni?
saye ke?hehehe :P
payah nak nasihat awk ni..kan saye dah ckp..jgn dok tgk dah belog tu..nak jadi stalker gk? haa xcaye kat saye laa tu!! adoi..sdey3!! :(

muhdzahari said...

sebab tu saya takut kalau bercinta dengan orang yang sudah punya cinta di masa lampau.

Hazirah Barakbah said...

izhar : =))))) sy mmg nakal ahh..nk wt cane?heheh

muhdzahari : hehe kita taktau sape jodoh kita..so kita takleh nk pilih org tu dh ada cinta masa lampau ke tak..

Syamimi Hazirah said...

iera na sgtt tahu
tapi hanya sekadar tahu
die da warning da pon jangan tanye lagi
teros senyapp kott lepas kene warning
XD

Hazirah Barakbah said...

eyra : haha..mmg la kalo dh kena warning mst la kita tkt lg nk tanye kan..tp siyesly better takyah tau la..brnanah hati kalo tahu pun =]

RobinHood said...

wah..sanggat kuat pengaruh dari web tuw yew..
;p

Hazirah Barakbah said...

robinhood : haa kuat giler umpama magnet aku kutub utara web tu kutub selatan..hihi

izharyahya said...

jangan laa bernanah hati tu

Hazirah Barakbah said...

izhar : cr la obat hehe

[z@ck] said...

weyh..bt bodo je bout his past..
lg pn klu ko duk pkir sgt..stress woo..
believe in him
jgn jd queen control sudeh..
=P

Hazirah Barakbah said...

zack : akan menurut kata cekgu =)

s.y.a.r.q said...

Che pa... jgn tgk ah lagi blog tu.. :D

Hazirah Barakbah said...

syarq : hehe tgk la cane kan..=)

Adi Wahab said...

Pandangan agama sket..

better cinta pas kahwen...
pastu try start semua benda balik...

1- set cinta tu kerna Allah...insyaAllah semua akan jadi ok..(xde la nak jeles2 kisah lampau)

2-boleh jek kalau nak janji..
"janji ye...kite jumpa kat syurga nnt"

cinta sblum kawen sbbkan kita jadi x tentu arah..fikir camne "kkasih aku ni".."alamak..dia sakit..sapa yg jaga dia ni.." n mcm2 agik masalah..

hope kite dpt kongsi pandangan..

saje je lontarkan pandangan dari sudut agama..

wallahua'lam

Hazirah Barakbah said...

adi :

thnx for ur advice..aku hargai smua tu..mmg btol kalau ikut islam tak patut pun ada hubungan b4 kawen,means laki pompuan takleh ada rasa kasih sygn cinta smua tu..

tp aku tak ckup kuat nak lwn sbb aku hanya manusia biasa,hamba allah yg lemah dlm sgala hal..

bab janji2 nih aku pun tak brani nk kata pe..takut nnt janji tak dpt nk ditunaikan..janji jumpa kat syurga antara smua umat mmg dh tertulis pun kan..maap kalo aku salah..

nway thnx again..nasihat yg sgt berguna =)

syadatul said...

wuish..post yg ni menarik narik narik perhatian aih...emm...kalo +ve nya better x yah amek tau.kdg2 ntah2 xgf/xbf tu saja nak memecah belahkan rukun tetangga kita..so,,lantok dio la nak watpa pon,,nak berangan apa pon.yg pntg kita mst jd yg lbh baik n best drprd dia..(tp naluri mendesak2 utk nak tau kan.)hehe...b strong la che pah,.

Hazirah Barakbah said...

syadatul : dh abeh strong dh weh huhu..hati kata jgn tgk tp tgn mst nk klik klik klik gak..camna tuh? hahaha..tp dh kurang dh la nii

Anonymous said...

isk tgn tuh..mai sni nk potong buang..

Azfa said...

Tak perlu tahu.. that was the past before he/she knows you.. just look forward and spend the great moments together..you want me to tell amy Mat about this??

Hazirah Barakbah said...

aunty azfa : ok i tak igt2 buang jauh jauh..oish takyah ah habaq kat amy mat satg dia bising..keep it as or secret la eh eh hehehe

Anonymous said...

biasa ler tu lelaki suka flirt

feeeewittttt

hehe

Hazirah Barakbah said...

ah choy ; laki suka flirt? pompuan pun boleh jgk nk flirt kan? tp kalo pompuan flirt mst org pandang pelik jer..tak adil..hehe