Sunday, July 12, 2009

#113 Perlukah Smua Perkara Yg Terjadi Mesti Bersebab?

kadangkala kita leka.
kadangkala kita tak tahu arah mana harus kita pilih.
kadangkala kita rasa diri kita amat tak seswai hidup di dunia ciptaan tuhan yang maha esa ini.
kadangkala bermacam-macam rintangan,halangan kita kena/terpaksa tempuhi.
kadangkala kita harus lepaskan apa yang kita plg sayang dlm dunia ni pergi meninggalkan kita.

tapi kenapa kita harus berkorban hanya utk org laen?
kenapa harus diri sendiri yg merana?
adakah aku sebaek itu?setabah itu?semulia itu?

tidak!

aku manusia biasa.kaum hawa yang lemah mental dan fizikal.
perlu bimbingan yang sepatutnya.
aku takut.aku bimbang.aku raguragu.
hati ini makin cepat tersentap.makin cepat tersentuh.makin cepat terguris.
mampukah aku bertahan?

sahabat rakanrakan sedia kenal aku sbg seorang yg hati kental.keras hati.
yaa aku kuat.aku berlagak aku tabah setabahnya.aku berlakon aku seorang yg rawk.
yg cool.yg gagah perkasa.
tiada sapa tahu aku menangis.
kerana aku tak mahu org lihat aku sbg seorg yg lemah.lembik.manja.
aku tak suka.bencik.
aku simpan segala apa aku rasa.
tiada gambaran duka sedih pahit di muka ku.

aku hanyalah manusia kerdil.
tak tahu arah tuju masa depan aku.
ya allah.
kau tunjukkan lah cahaya,arah tujuan masa depan-ku.
agar iainya cerah tiada mendung tiada ribut.
biar iainya sempurna tanpa halangan.


aku serius.aku sungguh benar sayang dia.

13 comments:

cacingpanas said...

takpe... izhar baik... dia tak tgk perempuan... tapi perempuan yang tgk dia... tak gtu en. izhar... jahahahha

ChePah said...

cacingpanas : mmg baik pun wahaha gilaa kembang dia kena puji~

izhar.izaidin said...

cacingpanas: ko nak jadi adik angkat aku ye? hehehe..

adLedash said...

insyaAllah..doa dan yakin dgn Allah..

yg penting dua2 kene ade give n take. jujur tu penting. kalau fhm komitmen masing2 okek je. gado2 tu bese la.

pihak ketiga? no way! nauzubillah. sila jauhkan diri dari elemen tersebut kerana itulah duri durjana dlm stiap hubungan.

saling terima kekurangan masing2.sporting jek. insyaAllah okek je. hee

jgn cdey2..kalau sapa2 buli hg, meh aku cepok dia! (sambey sinseng lengan baju)

ChePah said...

rina : ganaih! dok tak dok nk cepok org! hahahaha takpa apa2 pwob aku abaq kat ang.

thnx 4 nasihatnasihat smua =)

cacingpanas said...

aku saja je puji ko... kang cakap pasal aritu kang che pah serang aku... hahahaha... tuk aku simpan rahsia baik ko belanja aku gelas besar satu..... cepat2!!

ChePah said...

haa korg rahsia ape nih haa oh tak btau aku pun.tak aci tak acii..

[z@ck] said...

aku pn blagak kool dpn org..
padahal masalah bertimbun..
pendam je sensorang..
=(

izhar.izaidin said...

rahsia ape?siot gle ko reka cte yg xde rahsia..nak kne ni!!nak mintak maap or nak aku soh pali cium ko skng?

ChePah said...

zack : biaq cool asal org tak kata kita lembik kan bagus! =)

izhar : pali lg haih..

cacingpanas said...

la izhar.... ko dah lupe ke ttg tu..... ala yang ehem2 tu.... ko ni mmg pelupa la.... hehehehhehe..... pali dah suka cium roomate dia skrg....

pah syerah said...

awat menusuk kalbu entry ni wey wuuuwuuu...

ChePah said...

cacingpanas : erk?pali cium rumate dia? ko ni fitnah je tak baek tau!

syerah : aku type dgn pnuh perasaan siap nangeh2 sokseksoksek lg hehehe