Monday, July 6, 2009

#107 Bubbye Aloq Staq..Helloo Skudai

aloq staq tanah tumpah darah-tu
aloq staq kg halaman-ku
haa giloo aku neh tibatiba patriotik abeh~

sila tgk bilik aku nih
| |
V
umi tak dan dan soh bukak abeh cadar bagai.
sedih aku tau!
mcm dh kena halau ja hmp.

tym ni la plg sedih.
spanjang study di-perantauan saat dpt lambaian umi mst aku sayu.
lambaian penuh harapan dan doa sorg umi =)
waled cm biasa lah maintain senyum2 gitu huhu.

btolak jam 10malam,tiba di skudai jam 8pg td.
spanjang perjalanan aku tdoq.
tu lah aku malaih la nk turun2 bagai.
serabot! sbb tu la aku suka balek mlm.
n bus sri maju mnjadi pilihan aku skrg nih sbb-
bus ni ada sediakan selimut.
so takde la pengguna bus ni beku dlm bus tu.
bkn mcm konsortiun express tu hadoyai.
sejuk sbb tmpt aircond bolh kuaq cane ntah pyh la nk explain.
nk tau kena la coba hihi =]

so ini adalah permandangan dr bilik baru aku.
nmpk bilik org laen.
ehek ehek boleh aku skodeng wahhh~

arini tak g class.
ponteng! sbb tadak baju kurung oh!
smua baju kurung aku simpan dlm stor n stor bukak jam 4ptg japg meh.
siyot jer adeh laaa...

so blogging la nmpknya aku ini hari oyeh oyeh~ =]

13 comments:

izhar.izaidin said...

i love skudei..
hahahaha..

ChePah said...

wahahaha~

izhar.izaidin said...

saye pun slalu mantain mcm waled :p

ChePah said...

ya lah maintain senyum2 gitu kan hahaha..rindu umah la weh~

izhar.izaidin said...

awk bole skodeng org, org pun bole skodeng awk..so lbey bek awk skodeng saye je..so nnt saye je yg akan skodeng awk..ape yg kite dapat arini adalah apa yg telah kita usahakan..so jgn laa skodeng..nnt nampak mendalah "tuu"...huhu

feeza fauzi said...

welcome..welcome..
selamat pulang ke JB..
mulakan hari anda dengan senyuman ye..

ChePah said...

izhar denden : u jauh pyh mau skodeng laaa....

feeza : haha ya sengih slalu dh ni =)

ChePah said...
This comment has been removed by the author.
pah syerah said...

whoh rindu zaman blajaq!

[z@ck] said...

once a kedahan,always a kedahan..
yeah!!!

ChePah said...

ye yeah! haha smgt tiba2 plak aku nih..hihi

adLedash said...

x lama lagi tajuk aku , "sabaq nak aloq staq, nak pi jumpa uia sat. nnti ai balek"

buley ka tajok cmtu? aku memberontak tamau balek neyh..da la xbuley cek result sbb saman x bayaq lagi. dan2 plak bukan aku salah pun yg dia nak saman2 tu...huihh..lepaih marah kat hg plak..ngeee~

ChePah said...

hoh tajuk sgt menarik! huhu..tajuk tenang sket bkn cam tajuk aku nih..
ish apa ni kena saman2 ni..haha marah uia oii! aku tak bersalah~~