Friday, June 26, 2009

#88 Aku Bikin Caramel Wehhh!

tanpa dirancang orite! cejid dtg sebok2 kat dapur tym aku ngah masak lauk pg td.
pastu dok geletek2 smbey buat sore manja.

cejid : akakkk...bila nk buat caramel..lama dh kak tak buat =(
aku : alah,akak malaih la buat sorg2 tak syiok!
cejid : buat la kak buat laa...abg tingin nk mkn nih..
aku : oit ngandung kaa??? hahaha..teloq tak ckup la.mau ada 5 bijik.

tuptup dia bukak peti ais tgk teloq ada 6biji. piaw! shitto! awat p beteloq jd 6 pulak ntah!
smlm aku tgk ada 2bijik! aneh!

aku : ni susu cayaq tadak kot.aritu umi buat agaq2 jelly dh guna dh.

boleh dia p bukak kabinet dapoq,tuptup ada jugak. again piaw! =]

cejid : buat na kak pelizzzzz..abg tolong kak. =D smbey snyum gatai.
aku : ha laa.p amek resepi dlm laptop akak.salin btoi2 jgn ada silap lsg.silap satg tak jd caramel kita.
cejid : ok kakak! ne noo nee noooo!

ni dia tgh grg gula

ni pulak utk puding caramel tu.
campuran susu cayaq,air,gula,esen vanila n teloq.
saja gatai pakai apron.

oke masuk leklok cejid!
jgn tumpah!

oke lulus ujian!

dh siap.ngah kukus.
tgu nk masak ja.
ni la chef utk hari ini.haha.
chef la sgt.kuat nyebok ja mamat neh.

mana aku? aku disebalik camera.
tadak tudung so aku biaq cejid interprem belog aku la.
pic dh jd lupa nk tgkap.tgu la japg aku mkn baru aku snap.hehe.

di petang hari skali lg cejid ngidam.
ngidam abc pulak.haih.
sungguh2 ngandung kot adik aku nih!
ni abc beli kat tarbus,star walk.
pening gk pk nk bli katna sbb arini jumaat.
kedah kan ari jumaat adlh weekend.

ini rojak ba depan ksah.
rm2.kembong perot aku!
aku nk rm1 cejid kata sket.haih budak ni igt kak dia mkn byk sgt kot.

aku ada beli abc buat umi,waled n qba.
jemput makan semua =)

16 comments:

rohanimohamednoor said...

pait x?ngeh3..zi..nakkk!!

ChePah said...

pahit skit.tak mcm dulu..nama pun puding gula hangit eh hangus..sama la tuh kan? hehe..nak? meh umah mkn!

rohanimohamednoor said...

maluuu..

ChePah said...

gatai!

rohanimohamednoor said...

gatai xgatai..syed yg buat awt ang gatai ngaku ang yg wat???

ChePah said...

aku mmg sedia2 gatai tp gatai lg tgn aku dok buat sgala nih.satg posing lebey kalut kata tayang muka..hahaha..
sodap.ella musti jelostos!

pah syerah said...

soodapppnyaaa! nyummy naknak! ang ni ska bagi org telioq baca belog ang caitt. :P

ChePah said...

cait podacitt! baru ah best camnih! nyum nyum!~

rohanimohamednoor said...

xseswai zi..minah keding jd duta makanan..

ChePah said...

bila pulak aku kata aku duta makanan wahai amoi nini oi..

semestahitam said...

rojak ba kolej tu sedap woooo

betul betul hooolayiao

ChePah said...

hehe holiyauuuuu! saket pwot angah mkn byk camtuh!

rohanimohamednoor said...

rojak xsuci..try rojak radix

ChePah said...

radix pandai buat rojak ka? ada ka? maap la aku tak arif pasai radix..cekgu zarif tak ajaq abeh g

rohanimohamednoor said...

nth aku pon xtau ada ka dak..

ChePah said...

dh tu ckp mcm ada..weh hinggek poringgek! ammakk!