Thursday, September 30, 2010

Ekspresikan Cemburu Anda

Salam. Hi!!! (Muka happy sebab ada entry baru ^_^)

Minggu-minggu lepas masa lepas habis cuti raya, sakan lah main facebook. Eh, yeke? Aku adalah seorang remaja yang ketagih dengan facebook. Tak boleh tak tengok satu hari. Mesti tiap hari kena usha. Jenuhh!

Nak dijadikan cerita, ada seorang awek ni komen-komen dekat status kekasih hati. Gaya komen 'macam pelik'. Alaa, macam nak mengorat gitu lah. Tengah mengayat. Hehe. Aku ushaaaaaa je komen-komen beliau. Lepas tu rasa macam ada tak kena, so apa lagi, login lah facebook kekasih. Usha mana patut dulu. Pastu cuba jaya tengok Inbox. Ohhhh! Awek cun tu inbox okay! Hehe. 

Gua sudah panasssss luar dalam okay masa tu. Grrrrrrr.

Sebabkan cemburu yang meluap-luap, aku reply msg awek cun tu. Nasib baik jugak sang kekasih macam tak berapa nak layan msg tu. Kalau tidak, fuhhh berasap lah gua. Okay kantoi kat sini yang aku cemburu buta!

Awek tu nak ngorat-ngorat awak ehh?
Haha, nape awak cakap camtu?
Takdelah, cara tulisan cara mengada dia macam getik-gedik sikit.
Saya tak layan pun lah jangan risau.

Memang lega lah hati ni. Kantoi lagi aku ni kuat cemburu! ^_^

Esoknya, kekasih datang Skudai. Masa makan, dia sebut pasal msg from awek cun tu kat inbox facebook. Ingatkan tak perasan yang aku reply, sekali kau, dia tahu rupanya! Hahahaha. Blushing okay sebab cemburu entah hape-hape!

Sebenarnya susahhhh sangat nak tengok cemburu aku ni. Aku bukan jenis yang suka tunjuk yang aku cemburu. Kalau cemburu ke, marah ke, aku akan diammmmmmmmmm sampai lah aku lega sendiri. Tak tahu cam mana nak ekspresikan perasaan tu semua.

Cemburu itu bagus dalam perhubungan, tapi jangan lah keterlaluan sampai pasangan rasa tak senang hati. Cemburu tiap masa pun tak syok. Kadang-kadang tunjuk cemburu tu, baru lah besttt. Cemburu buat pasangan rasa sangat dihargai, tapi ingat, cemburu yang harus berpada-pada lah yer.

Nasihat cokia dari perempuan cemburu buta.


Peace!

1 comment:

sabree hussin said...

ish ada ape dekat facebook tu sampai nak kena tengok hari2. Ada buat bisnes dekat sane ke?