Tuesday, September 7, 2010

Beza Sahur di Rumah & Kolej

Kolej

Kalau tersedar, bangun capai air masak, minum, sambung tidur. Kalau tak sedar, alamatnya bangun solat subuh ajolah.

Kalau rajin, baru bangun keluar sahur. Sepanjang Ramadhan kat kolej, 3 kali jer kot sahur kat luar. Arked K9, McD & FKE. Dasar pemalas kan? Sejuk woi nak keluar pagi-pagi!

Tapi yang bestnya, tak sahur tapi bertenaga sampai ke waktu berbuka. Pelik.

Rumah

Memang kena paksa bangun. Tak boleh tak sahur, nanti lapar.

Makan nasi berlauk panas-panas. Memang sedap. Kadang-kadang boleh tambah 2 kali.

Lepas makan nasi, minum susu panas pulak. Umi yang bancuh. Sedap. Itu yang best dok rumah. Umi selalu buatkan susu untuk anak-anak dia.

Tapi kan, bila sahur sedap-sedap, sampai pukul 3 dah start lapaqqq! Kenapa oh kenapa?








Insyaallah tinggal 3 hari lagi nak puasa. Lepas tu boleh makan-makan-makan bagi gemoookk! Masalahnya, akan gemok kah aku? Mustahil. Haha.

Ok baibai.
Selamat berpuasa lagi 3 hari!

6 comments:

shima said...

pendek kate,kat umh sume nyer best.hee.:)

nabil_potter said...

:)

carr said...

kolej : stay up lewat. sahur..tergadai..hehe

rumah : ade org call dri bwh..suh bgun shur..:)

najib said...

Dua -dua best,sahur kat kolej ramai-ramai dengan member,seronoknya.Memang sahur dengan famili best,tetapi dengan kawan sekolej,berapa tahun jer bersama bukan,pas abis belajar tiada peluang itu lagi.

Hazirah Barakbah said...

shima ; haha betoiii!

nabil : senyum ja kaa adik comey?

carr ; dipaksa bangun. hehe

najib ; betol tu. nak tanak kena lah hargai dua2 kan. kita tak tahu brapa lama nk dapat rasa smua tu :)

Haizatul Aida Abdullah Hasim said...

yg paling best.. hohohohoho.. ko dah sampe di rumah.. huuh aku ni jer laa masih berkirojer. Best gak jadi student neh..