Wednesday, December 23, 2009

First Year Experience [FYE] FKBSK Day 1


hello dear readers. sorry for the late entry. mmg nk cepat post entry pasal camping trip ni, tapi last nite baru dpt cd gambar2 ni smua. gambar yg dikumpul stakat skrg dr 1 camera jer dh 900files! ni camera faculti, belum lg dr camera persendirian yg laen :)
camping ni diadakan sbnrnya khas utk pelajar2 tahun 1 kursus Kejuruteraan Bioperubatan. i think it shud be done last semester but maybe not enuf tym to handle lah kot. so 2nd sem lah baru para seniors kenal juniors.
the camping was held at Kem Dayang, Pekan Nenas, Pontian. dekat saje dgn UTM Skudai, bout 1hour sampai kot, ke cpt lg ntah tak tgk pun jam :)
 
  
arrived @Kem Dayang
  
barisan seniors yg turut serta. tak ramai pun, 4th year 10org kot, 3rd year 3org tp ptg ade lah lg 5org sampai, 2nd year 2org. and the juniors ade 23org.
  
umpama banglo usang yg terbiar. scary? nopee. bhgn bwh adalah tmpt utk bkumpul n jlnkan activiti,konon mcm dewan la tu. bahagian atas pula adalah dorm utk siswi. dorm ok, yg tak oknye air kureng~
 
proses pemasangan khemah. smgt lah budak2 nih and i think most of them mmg tak penah kot pasang khemah2 ni smua. dok dlm khemah pun maybe tak penah. mcm *jakun* jer aku nengok. disebabkan hujan di tgh hari tu, diorg ni takdelah peluang merasa tdo dlm khemah. shud let them sleep there once, barulah merasa apa itu camping :)
  
 my seniors yg amat rajin tolong di dapur menyiapkan makanan.salute lah korg! aku dimana?
 
 aku disini~ waiting fer food to be serve. ahh manyak santek muka kau pah. camping2 pun nk tgu org servekan
i told yaa!~ makan tymmm! bgnn blkg tu adalah dorm la jugak. khas utk lecturers n tutors. siswa punye dorm dkt2 situ jugak kot kalo tak salah.
  
after lunch n solat, its jungle tracking tyme! ligament kaki kanan ku terkoyak tak membataskan perjalanan ku. hua3 yahh lenjann sajorkk. best!! aku sgt rindukan aktiviti ni. rasa mcm masa PLKN dulu jer. *rindu kwn2 PLKN lahh* at 1st, aku pilih utk stay at the back. ye ahh kang dok dpn dgn kaki cacat gini melambatkan perjalanan org laen sgt lah tak best dirasakan. after dh smpai 1st check point, aku tukar, stay kat bahagian tgh2 pulak. junior yg jln dpn aku sgtlah mencuakkan aku, die sgt cuak nk turun2 di bahagian curam. dah lama2 aku bedal jln cepat3 overtake dia yg sedang dlm dilema nk turun laluan mana. after 2nd check point, aku sudah berada di bahagian depan skali. tak sanggup aku ikut blkg org yg lemah. sbb akan mencacatkan perjalanan yg spatutnya sgt menyeronokkan tu :) terbukti aku bkn perempuan yg lemah.
  
  
1 of the check point. sgt santek tmpt ni. blkg tu ada sbuah empangan. air sgt tenang. tp tenang2 jgn disangka tiada buaya okey :) after rehat2 dpt udara yg nyaman dkt situ, we moved on to our final destination. kaki aku? sehat senantiasa~ *kononnnn*
  
malam menjelma, aktiviti yg membuncitkan perut. its BBQ TYMEE!!! ada otak2, ayam, sosej, jagung, kerang, nasi grg dan mcm2 lagik. FKBSK suka sgt buat BBQ nih. pluss this new fac byk duit ok. p kem, mkn2 smua free :) perut kenyang hati gumbira senantiasa.
 
aktiviti plg mencabar mental & fizikal - NITE WALK, berjalan di dlm hutan dlm keadaan yg gulapgulita tanpa ditemani siapa2 hanya kekuatan diri, jiwa n fikiran yg dpt mngatasi sgalanya. para Fasi mmg pandai psycho-kan kesemua peserta. kami seniors? ada yg pnakut sampai cari alasan tanak join. tapi tadak hal lah, seniors smua dilepaskan berdua padahal juniors dilepaskan sorg2. makanya ada la yg menangis setelah slmt sampai ke barisan penamat. thank God smuanya selamat. tiada apa yg jd seperti yg digembargemburkan oleh fasi2 sekalian.

ok done for day 1. cya next entry :)

3 comments:

jfook said...

We are in the same field. I'm taking Biomedicine. Without "kejuruteraan" :)

nabilpotter said...

kak pah, jadi fasi ke?

Hazirah Barakbah said...

jfook : oh wer r u studying?

nabil : sbgai pen-sebuk ajer :)