Thursday, May 21, 2009

#46 :: Pantai Johor ::


dapat jugak mkn cendol..yehyeh! =)
BFF *wani* tlg teman sahabat dia yg kempunan cendol ni haa..
kami mkn di warung tak bernama di pantai johor..
haha..jauh tuu dr umah aku..
mmg kalo tadak hal takkan lalu la situ..
1 mangkuk rm1.50..
lepas kemfunan aku nih..hehe..
thanx wani tlg teman..


after makan2 borak2 berlalu la utk pulang..
wani bg plan baek punya..
g terjah mek ckin kt cc tmpt keja dia..
aku no hal..
tekan pedal roda pun jalannn...
sampai la ke redtech,sblh masjid al-bukhary tuh..
buat mcm kedai snirik ckp tadak tapis..
wohh muka sekoq2 mmg taktau maluu..

setel cerita ceriti den p giant sat..
wani nk bli brg pesanan ibunda tersyg dia..
aku plak bli tops 3helai..
harga 1helai rm2.99..
awat taktau boh 99sen..
alang2 genap p la 3hinggit kan..
saja nk bg cun kot nombor tuh..
dh murah aku kebaih la 3..
buat pakai ngan cardigan yg makin bertambah bagai cendawan tumbuh selepas hujan..


21 comments:

piCasA-mE said...

pantai johor 2 kt ne??

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

picase-me..pantai johor tu terletak bersebelahan pantai morib.kat pesisir pantai johor tu..ade kedai cendol ni laa.tapi saye lagi suke g pantai morib.cendol kat pantai morib lagi sedap kalo nak dibandingkan dgn pantai johor ni.mengikut ckp2 org tua,kat pantai johor ni laa asal usul negeri johor.tapi tah cane,negeri johor & pantai johor ni terpisah.ade pendapat mngatakan kejadian ini disebabkan oleh kerak bumi mengalami gerakan tektonik.alaa..yg mcm gempa bumi tula.tapi kalo mengikut logiknye,menda ni mmg xlogik laa sbb msia berada jauh dari lingkaran api pasifik.ade juga pendapat mengatakan..ckp2 org tua tadi tipu semate2..saye xbrani nak komen pape laa.kalo nak tau cite sebenar,kne tanye org tua bin kassim laa.jgn salah anggap..org tu muda lagi.nama pnuh die tu mmg "org tua bin kassim"

Zarpeno said...
This comment has been removed by the author.
Zarpeno said...

Pantai Johor,Alor Setar Kedah.

Cerita cendol tersebut berlaku di sebuah gerai di tepi jalan di Pantai Johor,Alor Setar.

Jika anda dalam perjalanan hendak ke Anak Bukit dari Bandar Alor Setar,anda akan berjumpa Pantai Johor.

Pantai Johor adalah tempat yang bukan sesuai untuk mandi kerana tiada laut mahupun pantai.

Sekian
Terima Kasih.

shnurhazirah said...

picasa-me :: incik omar dan incik zarpeno sudah menjelaskan dgn sgt terperinci sekali mengenai kewujudan 'pantai johor'..harap anda faham dgn penjelasan yg amat panjang berjela2 ini yea..hehe..timaseh bbyk lah wahai abg omar n adik zarep..(*_*)/

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

adik zarep?
zarep ni adik awk ke?
hai adik!

shnurhazirah said...

ha'aa..adik trsyg..kan zarep kan?? haha..

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

cendawan tu mcm cardigans ek?
bek awk pki cendawan je..
sexy wei!

shnurhazirah said...

cendawan? cardigans? abg omar ni umur bape sbnrnye? jauh benar perkaitan antara cendawan dan juga cardigan tau..tak baek sexy2 nih.

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

umur saye dah 69..
nyanyuk2 sket dah..

shnurhazirah said...

haa?? hehe..umur btol2 nye bape?
tua2 pun advance eh?

piCasA-mE said...

ooh ok2..thanx 2 incik omar dan incik zarpeno coz jwb soaln sy 2..hmm sy faham dh dgn penjelasan mereka b'2 cik shnurhazirah..tq2 (^_^)

shnurhazirah said...

haha..syukur la ada 2org incik yg mempunyai akal serta idea2 yg bernas..dpt jgk tlg jwb soalan cik picasa neh..

pah syerah said...

oooo p pantai johoq x habaq dkt ja ngan umah aku tuhh! shikin keja di cc manakah?

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

pah syerah..shikin keje kat cc kat area pendang

shnurhazirah said...

suka hati je abg omar ni..alaa..p redah gitu ja syerah..cc redtech sblh msjid albukhary tu..

Zarpeno said...

ya kak..hoi abg omaq.

Zarpeno said...

adik comey mcm kak la no

shnurhazirah said...

kakak comey advance lg..adik comey ala POOH! ahaha..

Anonymous said...

hmmmm.....aku tgh cari asal usul sebenar kampung pantai johor kat kedah ni...btui ka dulu2 kat situ ada pantai yg menghubungkan laluan pedagang yg nak p terusan wan mat saman???

Adra Sofea said...

Mohd Noor nie mengarut betoi la.. Saya org pantai johor.. Tempat yg juai cendol tu betul2 kat lorong masuk rumah saya.. Lorong hasyim lebai din... Asal usul pantai johor mcm nie.. Dulu sungai yg kat belakang tu adalah pantai..termasuklah gunung keriang.. Sebuah kapai yg kena sumpah jadi gunung.. Gunung jerai dulu pun pantai jugak kawasan tu.. Balik semula pada asal pantai johor.. Dulu sungai belakang tu asalnya adalah pantai yg di diami oleh orang dari johor yang berkerja sbg nelayan... Kampung tu nelayan dari johor la yg mula bukak.. Sebab tu nama dia pantai johor... Dulu masa aku kecik2 byak udang galah kat belakang sungai tu... Ikan toman pun ada.. La nie tak tau la masih ada gudang galah ka dak.. Tapi ikan toman ada.. Sebab adik aku mngai dapat toman.. Hehehe.. Tokei cendoi yg hampa makan tu nama dia shima.. Suami dia kami panggil pak syed.. Dulu depa ada kilanh kecik buat fish cake nhan fish ball.. Tokei tu yg selalu naik kancil.. Bini dia rambut pendek pakai spek... Sekian terima kasih...