Sunday, May 10, 2009

#34 :: debaran ::

hampir 1week aku lepak shah alam..
mcm2 hal jadik..
skrg sudah di aloq staq..
yeyyeyyy!...

mahu tahu kesah aku?
takmau tau takpa..
tp aku nk story mori jugak!

4 may,830pm
smpai shah alam..nek bus city holiday ke apentah..
sbb ni je satu2nya bus g shah alam from skudai!
den dh nmpk la masuk tol shah alam..
1st tym beb turun shah alam nek bus..
den tiba2 bus stop..
aku nmpk org tuwun..
aku taktau pape pun mnonong gk ikut turun..
sbb tinga aku sumbat earfon n pasang lagu bapak segala kuat-pecah gegendang akuh!
disebabkan kebengongan mamat dok belakang aku merangkap org yg buat aku gelabah..
aku pun call la encik izhar n ckp aku mayb slh tuwun..
act bkn slh pun..tp semua ni sbb mamat bongai + gonjol + bajet ensem tu la!!
sbb dia aku glabah + malu + terasa sgt mengong!!!
n aku digelakkan oleh encik izhar sepanjang prjalanan pulang ke rumah akak angkatku..

5may
dok umah akak angkatku - kak ija yg bakal kawen pada 9may..
aku teruja tgk kak ija sgt tekun membuat hantaran dia snirik2..
sgt rajin..sgt kretip..sgt bersemangat..
blaja la sket2..mana tahu nnt trasa nk buat snirik2 gk kan..
lunch mkn with encik izhar..
pekena mcd..konyang2..
balek umah..si dia g opis mencari rezeki..
dh dok umah apa g..tidoq ahh!
mlm after dinner ikut encik izhar g kelas insurans..
sumpah - tak paham pape..
kui3..si dia jadik egen MAA Takaful utk pengetahuan anda semua..
setel kelas lepak mamak..kaya la mamak2 kt msia ni..
tiap masa ada ja org nk p mkn..
setel2 lepak ngan member2 dia merangkap member2 aku jugak aku ajak dia pulang krn jam sudah menunjukkan 1130pm..
tamat utk hari ini...

6may
bgn awal..maen game 'VIRTUAL VILLAGERS' yg buat aku makin gian..
smua ni angkara rumateku mek aini!haha..tgk skrg aku dh terjebak..
takpe..akan aku lawan kamu!
lunch tym encik izhar bz..
sgt manyak meeting dia kena attend..
aku ngak kesah..lepak umah mkn bihun sup PAMA..
tp agak lapo gk ah..tido utk berhibernasi...
kak ija balek dr opis berbekalkan cucoq!
'sy kebuluran kak..nak makan!!!'
tiba masa dinner..exploe tmpt baru di bukit naga..
nape bukit naga? sbb byk buah naga-jgn caya aku tipu-siot!
tamat hari rabu...

7may
plan kuaq ngan mek intan..super duper BFF..
encik izhar dh inform mlm smlm dia ada meeting @10..
but suddenly he msg n said ada meeting plak jam 9..
haa..sudah..baru nk bgn ni..jam dh kol810..
mau glabah siap..
dia antar smpai ke komuter shah alam..
pwot dh berdondang syg..
dlm kol11 kami pun ketemu la di midvalley..
mkn2 kfc..borak2..gossip-ing..
lama tak jumpa biasa la kan..
den we jalan2..
pusing 1mid..lenguh gk kaki..
mls cita pjg2 la kt mid..
glak ja lebey..
8may
hari yg ditunggu2..
bakal pulang ke aloq staq..negeriku!!
n kali ni spesel sbb si dia ikut jgk n we naek train!
aku sgt tak sabar..
tym btolak jam8malam..
kol430pm aku dh get ready..
juz waiting for mista nizwan to drive us to kl sentral..
jam620ptg..mista nizwan tk setel siap lagik..
aku dlm umah sudah glabah dpt msg dr si dia..
haih..ntah sempat sampai ka dak ni..
takpa2..sempat2..ayat penyedap hati..
730pm stil dlm keta..federal hgway jam!!!!
oh goshhhhhh!! aku sudah mahu nanges!
kalo lewat cane? tak dpt balek nek tren..
duit tiket burn camtu jela..
takmau2!!..mst sempat..
aku nmpk ada stesen putra kerinchi..
aku swuh mista nizwan masuk ctu..
15minit g ni! ya rabbi..tuhan sj yg tahu apa aku rs..
dia salah jln!!! tak masuk kerinchi pulak..
arghhh!! si dia tak sudah2 call ktm soh delaykan jap..
aku terkumat kamit baca doa yg diajar oleh babahku..

den.....nnt aku sambong...
nak kuaq dating..jom3..

No comments: