Wednesday, May 20, 2009

#43 :: Taek Lalats ::


harini aku nk kongsi kongsi sama kamu rahsia taek lalat wahai bloggy ku..
kamu tahu kan tuan kamu nih manyak taek lalat..
hasil turun temurun dr che pah enon *myUmi*
tp tak buleh lawan la ngan che pah aini tue..
die super duper manyak gilos lalat berak..

haa..b4 baca ni carik dlu cermin so sng la nk nengok2 nnt keyh..(*_*)

Tanda

Firasat Tahi Lalat

Bibir atas kanan

Banyak rezeki, pandai

Bibir atas kiri

Ramai kawan, baik hati

Bibir bawah kanan

Disegani orang, ramai yang suka

Bibir bawah kiri

Pandai bicara, tak mudah kalah

Leher kanan

Cerdas, jujur, berani menderita

Leher kiri

Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan

Leher di tengah

Tercapai cita-cita

Biji mata kanan

Suka serong dan pembohong

Biji mata kiri

Pembohong tetapi baik hati

Hujung mata kanan

Baik hati, sopan santun, cerdas

Hujung mata kiri

Baik budi, murah rezeki

Punggung kanan

Agak mengalami kesulitan

Punggung kiri

Malas dan suka duduk

Betis kanan

Suka berhibur, boros

Betis kiri

Rajin, tidak suka menganggur

Lutut kanan

Bersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha

Lutut kiri

Kurang kuat berusaha

Kepala sebelah kanan

Terkabul cita-cita

Kepala sebelah kiri

Sering menemui kesusahan

Kepala sebelah belakang

Jujur, sabar dan tekun

Kening kanan

Cerdas dan cekap

Kening kiri

Cerdas dan sopan santun

Tengah kening

Keras hati dan berani segala hal

Hujung mulut kanan

Kecil rezeki, tak mudah kalah

Hujung mulut kiri

Suka berpoya-poya

Ketiak kanan

Dapat menyimpan rahsia

Ketiak kiri

Jujur, banyak yang cinta

Pergelangan kaki kanan

Suka keluar rumah

Pergelangan kaki kiri

Kehendak kuat

Batang hidung

Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya

Pada hidung

Banyak rezeki

Dagu bawah kanan

Jujur dan baik hati

Dagu bawah kiri

Bijaksana, dan berbudi luhur

Kemaluan kanan atau kiri

Baik, suka senggama

Di kepala kemaluan (lelaki)

Bakal beristeri dua

Tumit kanan

Jujur dan banyak kawan

Tumit kiri

Baik budi

Alis kanan

Suka menolong dan baik hati

Alis kiri

Ramai yang suka

Pangkal peha kanan

Kemahuan kuat

Pangkal peha kiri

Suka kerja apa pun

Telapak kaki kanan

Tak mudah mengeluh

Jari kaki kanan

Suka menolong

Jari kaki kiri

Berbudi, suka berbuat baik

Bahu kanan

Cermat dalam membuat keputusan, banyak tanggungan

Bahu kiri

Suka kerja keras, banyak tanggungjawab

Buah dada kanan

Baik hati, pendiam, simpan rahsia

Buah dada kiri

Ramai kawan, setia pada pasangan

Lengan kanan

Setia dan taat pada atasan

Lengan kiri

Menepati janji dan rajin

Pipi kanan

Ramai teman

Tengah-tengah pipi kanan

Ramai yang suka

Tengah-tengah pipi kri

Ramai teman

Ubun-ubun

Kurang jujur

Pusat

Cerdas, tangkas, tekun

Pusat bahagian kanan

Sejahtera dalam hidup

Pusat bahagian kiri

Beroleh kemuliaan

Pinggang kanan

Sayang pada pasangan hidup

Pinggang kiri

Disayang pasangan hidup

Dada kanan

Dapat mengatasi masalah

Dada kiri

Berani, jujur dan sabar

Telapak kaki kanan

Tidak mudah mengeluh

Telapak kaki kiri

Baik budi pekertinya

Siku tangan kanan

Kuat ingin memiliki kejayaan

Siku tangan kiri

Baik hati, suka menolong

Jari tangan kanan

Serba beroleh keuntungan

Jari tangan kiri

Serba baik bekerja

Jari telapak tangan kanan

Banyak rezeki tetapi boros

Jari telapak tangan kiri

Banyak rezeki dan cermat

Pergelangan tangan kanan

Boros, suka bersukaria

Pergelangan tangan kiri

Dapat berpangkat

Perut bawah kanan

Banyak rezeki, suka memberi maaf

Perut bawah kiri

Baik hati, tenang hidupnya

Sudut mata kanan dalam

Disayang suami atau isteri

Sudut mata kiri dalam

Tidak mudah dilupakan pasangan

Sudut mata kanan luar

Baik budi, ramai yang cinta

Pelipis kiri

Murah rezeki, dapat jadi kaya

Pelipis kanan

Serba berhasil dalam usaha

Kelopak mata kanan atas

Baik hati, ramah, berjaya

Kelopak mata kiri atas

Baik budi, ramai yang suka

Kelopak mata kanan bawah

Agak malas

Kelopak mata kiri bawah

Agak bodoh, kurang bijaksana


amacam? ada btol ke tak?

aku agak2 mcm manyak je btol pd aku nih..

nak kata takleh caya tak jugak..

Allah mst jadikan taek lalat ni mst ade makna2 kan..

tp rajin pulak org yg buat analisis tmpt2 lalat berak ni..

baguih btoi..hehe..so layannnn!

12 comments:

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

saya tidak pasti punggung saya ade taik lalat atau sebaliknya

shnurhazirah said...

nak saya tlg check ke? ahoi3..

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

awk ni hazirah..kite blom berkenalan pun lagi,cne awk nak tlg cek?

shnurhazirah said...

hee..btol jugak kan..takpe ayuh kita nerkenal2lan mngeratkan silaturrahim yok!

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

kalo dah knal awk nak tlg cek btol2 ke?

shnurhazirah said...

buleh boleh..tadak hal..cek tgh org ramai2 baru besh..soh org len tlg tgk gak..okeh abang omar?

Zarpeno said...

wei hang ada merata2...mesti fkta ni hang reka ni..hehehe

shnurhazirah said...

salah zarep..aku ni penternak lalat..tu yg aku tanya depa apa maksud setiap tmpt yg depa berak tu..so inilah hasilnya..hahaha

hanyfantasy :) said...

haha.
ada yg betol!
ops!
shhhh.. :P

shnurhazirah said...

haa..see see i said soo..mmg ada yg btol maa..
kat mana yg btoi tu? share laa..haha

MOHD OMAR BIN ABDULLAH SUKORDI said...

saye mmpunyai taik lalat di bahagian medula oblongata.apakah maksud yg tersirat?kadang kala,lalat berak kat ventrikel kiri saye,tapi saye slalu sedar kalo die berak kat situ,so saye buang laa cepat2.aritu pnah skali lalat tu cube berak kat dahi saye,tapi blom sempat die berak,saye saun die dulu..saye ckp "kalo nak berak pun,bayar laa 20sen dulu.mane ade menda free dalam dunia"..memandangkan lalat tu xbekerja & xmampu nak bayar 20sen tu..maka lalat tu pun xjadi laa meneruskan hajatnye.fuh..selamat laa saye..kalo xade laa taik lalat kat dahi saye ni.

shnurhazirah said...

mengikut pandangan serta firasat sy la kan..lalat tidak mempunya telinga untuk mendengar dan otak utk berfikir..
mungkin suara abg omar mmbuatkan gema serta gegaran kritikal lalu mnyebabkan sayap si lalat itu turut bergegar lalu pantas terbang..
di bhgn medula oblongata??hmm..tak dpt dipastikan lg yer..nnt sy akan berjumpa dgn para lalat cerdik pandai utk bertanyakan hal tersebut..harap anda berpuas hati dgn ulasan sy yeh..